رهبران طالبان

طالبان به کشورهای همسایه: اجازه ندهید نیروهای امریکایی در خاک‌تان مستقر شوند

neshananews

26 May 2021

گروه طالبان در واکنش به آن چه احتمال مستقر شدن نیروهای امریکایی و ناتو در کشورهای همسایۀ افغانستان خوانده می‌شود، از این کشورها می‌خواهد که جلو مستقر شدن نظامیان امریکایی را در خاک خود بگیرند.

سایت رسمی طالبان امروز (چهارشنبه، پنجم جوزا) با نشر خبرنامه‌یی از آن چه استقرار نیروهای خارجی در کشورهای همسایه پس از خروج از افغانستان می‌خواند، انتقاد کرده است.

در خبرنامۀ این گروه آمده است که حضور نیروهای خارجی در منطقه عامل اصلی جنگ و ناامنی است و کشورهای همسایه نباید اجازه دهند که نیروهای خارجی پس از خروج از افغانستان در خاک آنان مستقر شوند.

در این خبرنامه گروه طالبان هشدار می‌دهد، در صورتی که نیروهای امریکایی و ناتو در خاک کشورهای همسایه مستقر شوند، این اقدام برای طالبان تحریک‌کننده شمرده می‌شود و جنگ‌جویان این گروه در این پیوند خاموش نخواهند نشست.

این در حالی است که رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند که نیروهای امریکایی پس از خروج از افغانستان در خاک پاکستان مستقر خواهند شد. منابع محلی در مرز میان افغانستان و پاکستان نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی مدعی شده‌اند که عده‌یی از نیروهای امریکایی در نزدیکی خط دیورند سرگرم ساختن پایگاه‌های نظامی هستند.

دولت‌های امریکا و پاکستان اما تاکنون به گونۀ رسمی این موضوع را تأیید نکرده‌اند.