آتش زدن مکتب

طالبان یک لیسۀ مختلط پسران و دختران را در تخار آتش زدند

neshananews

15 July 2020

مسوولان امنیتی ولایت تخار می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان یک لیسۀ مختلط دختران و پسران را در مرکز این ولایت به آتش کشیده‌اند. خلیل اسیر، سخنگوی پولیس ولایت تخار در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان عصر دیروز (سه‌شنبه، 24 سرطان) با استفاده از رخصتی‌های دانش‌‌آموزان لیسۀ «عبدالطیف شهید» را در روستای «قولبس» این ولایت به آتش کشیده‌اند. آقای اسیر می‌افزاید که طالبان این لیسه را به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کردند، اما پس از عقب‌نشینی این نهاد آموزشی را به آتش کشیدند.

لیسۀ «عبدالطیف شهید» در روستای «قولبس» در مرکز ولایت تخار موقعیت دارد. مسوولان محلی ولایت تخار می‌گویند که دختران و پسران به گونۀ جداگانه در دو زمان مختلف در این لیسه درس می‌خواندند. این لیسه که بیش‌ از یک‌هزار دانش‌آموز دارد، به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده است. سخنگوی پولیس تخار می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان کتاب‌خانه و آزمایشگاه این لیسه را به گونۀ کامل به آتش کشیده‌اند.

گروه طالبان اما این ادعا را رد می‌کنند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان می‌گوید که آتش‌زدن مکتب‌ها در مخالفت با برنامه‌های راهبردی آنان قرار دارد. به گفتۀ او، این لیسه از سوی افراد مخرب به آتش کشیده شده است و آنان در جست‌وجوی عاملان این رویداد هستند.