برشنا

طالبان 17 کارمند شرکت برق‌رسانی «برشنا» را از هلمند ربودند

neshananews

12 October 2020

مسوولان شرکت برق‌رسانی «برشنا» می‌گویند که طالبان یک مرکز ساحه‌یی توزیع برق را در دوراهی شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند به تصرف خود درآورده و 17 تن از کارمندان این شرکت را با خود برده‌اند.

صدیق‌الله، توحیدی، سخنگوی شرکت برشنا امروز (دوشنبه، 21 میزان) به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این کارمندان شرکت برشنا روز گذشته از سوی طالبان ربوده شده‌اند. آقای توحیدی می‌افزاید که دو کارمند فنی و پانزده کارمند امنیتی که در مرکز ساحه‌یی توزیع برق «سب استیشن» در دو راهی شهر لشکرگاه مشغول کار بودند، در جمع این افراد شامل هستند.

سخنگوی شرکت برشنا خاطرنشان می‌سازد که این افراد در حالی از سوی طالبان ربوده شده‌اند که جنگ‌جویان این گروه این مرکز توزیع برق را به تصرف خود درآورده و جریان برق را به ولایت قندهار قطع کرده‌اند.

آقای صدیقی تأکید می‌ورزد که پس از حملۀ طالبان بر این مرکز توزیع برق، مردم محل برخی از تجهیزات این مرکز را نیز به غارت برده‌اند.

گفتنی است که جنگ‌جویان گروه طالبان در 24 ساعت گذشته درگیری را در شهر لشکرگاه شدت بخشیده‌اند. مسوولان وزارت دفاع ملی می‌گویند که نیروهای تازه‌نفس ارتش به این ولایت اعزام شده‌اند و اوضاع امنیتی در این ولایت به زودی به حالت عادی برخواهد گشت.

بر اساس آمارهای وزارت امور داخله تا ناوقت شام دیروز بیش از 70 جنگ‌جوی طالبان در جریان درگیری‌های مسلحانه در شهر لشکرگاه کشته شده‌اند.

سخنگوی طالبان اما ادعا می‌کند که جنگ‌جویان این گروه یک حوزۀ امنیتی را در مرکز شهر لشکرگاه به تصرف خود درآورده و برای تصرف یک حوزۀ امنیتی دیگر با نیروهای امنیتی کشور مشغول درگیری هستند.