عبدالله عبدالله

عبدالله به طالبان: از بهانه‌جویی دست بردارید و به میز مذاکره حاضر شوید

neshananews

17 August 2020

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که شهروندان و حکومت افغانستان حُسن‌ نیت‌شان را در ارتباط به صلح نشان‌ دادند و اکنون نوبت گروه طالبان است که از بهانه‌جویی دست بردارند و به مذاکرات صلح حاضر شوند.

بر اساس خبرنامۀ دفتر شورای عالی مصالحۀ ملی، آقای عبدالله این مطلب را امروز (دوشنبه، ۲۷ اسد) در دیدار با اعضای هیأت اداری جرگۀ بزرگ مشورتی صلح مطرح کرده است. آقای عبدالله همچنان اطمینان می‌دهد که هیچ تصمیمی خلاف منافع جمعی شهروندان کشور گرفته نخواهد شد.

خبرنامۀ دفتر رسانه‌یی شورای عالی مصالحۀ ملی می‌افزاید که آقای عبدالله در این دیدار تأکید کرده است که قطع‌نامۀ جرگۀ بزرگ مشورتی صلح تصمیم جمعی مردم افغانستان است و هیأت مذاکره‌کنندۀ صلح و حکومت افغانستان از آن استفاده خواهند کرد.

این در حالی است که گروه طالبان تکمیل شدن روند رهایی ۴۰۰ زندانی‌شان را پیش‌شرط آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان قرار داده‌اند. دولت افغانستان پس از فیصلۀ «لویه جرگۀ مشورتی صلح» مبنی بر رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان، تاکنون ۸۰ زندانی آنان را رها کرده است، اما به نظر می‌رسد که این روند در نتیجۀ مخالفت شماری از کشورها به شمول فرانسه، متوقف شده است.