FB_IMG_1623750589705

عبدالله: در عقب سقوط ولسوالی‌ها هیچ برنامۀ منظمی وجود ندارد

neshananews

15 June 2021

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در واکنش به سخنان معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که هیچ برنامۀ منظمی پشت سقوط پیهم ولسوالی‌ها وجود ندارد.
شورای عالی مصالحۀ ملی در خبرنامه‌یی می‌نویسد که آقای عبدالله این موضوع را امروز (سه‌شنبه، 25 جوزا) در نشستی با شماری از جوانان در سپیدار مطرح کرده است.
به نقل از این خبرنامه، آقای عبدالله می‌افزاید که عوامل متعددی باعث می‌شوند که نیروهای امنیتی از شماری از ولسوالی‌ها عقب‌نشینی کنند. رییس شورای عالی مصالحۀ ملی خاطرنشان می‌سازد که جنگ کشور راه حل نظامی ندارد و باید از راه گفت‌وگو حل شود. به سخن او، طالبان اما تاکنون این موضوع را نپذیرفته‌اند.
رییس شورای عالی مصالحۀ ملی شرایط کنونی را دشوار توصیف می‌کند و علاوه می‌کند که شهروندان و سیاسیون کشور می‌توانند با هماهنگی و همکاری از این شرایط دشوار عبور کنند.
این در حالی است که در حدود چهل روز گذشته با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از کشور بیش از ده ولسوالی در ولایت‌های مختلف به دست طالبان سقوط کرده است. امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری گفته است که سقوط ولسوالی‌ها به دست طالبان طبق یک برنامۀ منظم صورت می‌گیرد و این سقوط‌ها دامی برای طالبان است.