عبدالله

عبدالله پس از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به اسلام‌آباد می‌رود

neshananews

26 August 2020

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در یک تماس تلیفونی از عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی دعوت کرده است که به اسلام‌آباد سفر کند. آقای عبدالله دعوت عمران خان را پذیرفته و می‌گوید که پس از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی عازم اسلام‌آباد خواهد شد.

دفتر رسانه‌یی شورای عالی مصالحۀ ملی اعلام کرده است که عبدالله عبدالله، رییس این شورا پس از چاشت امروز (چهارشنبه، پنجم سنبله) با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان از طریق تلیفون صحبت کرده است. در این تماس تلیفونی روی کاهش خشونت‌ها در افغانستان صحبت کرده‌اند.

در خبرنامۀ شورای عالی مصالحۀ ملی آمده است که نخست وزیر پاکستان حمایت کشورش را از تلاش‌های صلح در افغانستان ابراز کرده و ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز شود. به نقل از خبرنامه، آقای خان گفته است: «صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در پاکستان و آغاز همکاری‌های موثرتری مشترک منطقه‌یی می‌باشد.»

خبرنامه می‌افزاید که نخست‌وزیر پاکستان از رییس شورای عالی مصالحۀ ملی دعوت کرده است تا به پاکستان سفر کند و آقای عبدالله وعده سپرده است که پس از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به پاکستان سفر خواهد کرد. نخستین دور این مذاکرات در قطر برگزاری می‌شود، اما تاریخ برگزاری این مذاکرات تاکنون روشن نیست.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در حالی از رییس ‌شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان دعوت کرده است که این کشور میزبان هیأت بلندپایۀ گروه طالبان. کابل نقش اسلام‌آباد را در نهادینه شدن صلح و پایان جنگ در افغانستان مهم می‌داند. عمران خان نیز گفته است که اسلام‌آباد این بار در تلاش‌ها برای نهادینه شدن صلح در افغانستان صادقانه کوشش خواهد کرد.