عبدالله عبدالله

عبدالله: کاهش خشونت‌ها برای برقراری آتش‌بس پایدار در کشور ضروری است

neshananews

29 September 2020

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کاهش خشونت‌ها را برای برقراری آتش‌بس پایدار در کشور ضروری می‌خواند.

آقای عبدالله امروز (سه‌شنبه، هشتم میزان) هنگام سخنرانی در انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان در اسلام‌آباد بر پایین آمدن سطح خشونت‌ها در افغانستان تأکید کرده است. آقای عبدالله می‌گوید که کاهش خشونت‌ها به هدف برقراری آتش‌بس پایدار در کشور ضروری است و نیاز است که گروه طالبان سطح خشونت‌ها را در کشور کاهش دهند.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می‌افزاید که کاهش خشونت‌ها در کشور می‌تواند زمینۀ پیشرفت در گفت‌وگوهای جاری صلح را در دوحه فراهم بسازد. آقای عبدالله در ادامۀ صحبت‌هایش اضافه می‌کند که برخی از گروه‌ها روند جاری صلح را تخریب می‌کنند. او اما از این گروه‌ها نام نمی‌برد. به سخن او، ضرورت پیش‌گیری از تخریب روند جاری صلح در کشور ایجاب می‌کند که گفت‌وگوهای صلح نتایج ملموسی در پی داشته باشد.

گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان هم اکنون در قطر جریان دارد. دو جانب روی نهایی‌سازی کارشیوۀ گفت‌وگوهای مستقیم صلح سرگرم رأی‌زنی هستند.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی همچنان با اشاره به روابط دو جانبۀ افغانستان و پاکستان خاطرنشان می‌سازد که دو کشور نیاز دارند تا یک چشم‌انداز روشنی را برای همکاری دو جانبه روی دست بگیرند.

گفتنی است که رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور دیروز (دوشنبه، هفتم میزان) بر اساس دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان به این کشور سفر کرد. اسلام‌آباد این سفر را سر آغاز مرحلۀ جدیدی از روابط دو جانبه بین دو کشور تلقی می‌کند.