عبدالله

عبدالله: گفت‌وگوهای صلح در روزهای نزدیک از سر گرفته می‌شود

neshananews

13 July 2021

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی گفت‌وگوهای مستقیم دولت با طالبان را یک فرصت تازه برای صلح می‌خواند و می‌گوید که این گفت‌وگوها در روزهای نزدیک از سر گرفته می‌شود.

آقای عبدالله امروز (سه‌شنبه، 22 سرطان) در نشستی در کابل ‎می‌گوید با آن که جنگ در شدیدترین حالت خود قرار دارد، دولت افغانستان اما برای رفتن به گفت‌وگوهای صلح آماده‌گی کامل دارد.

او می‌افزاید که یک فرصت تازه برای صلح ایجاد شده و اگر این فرصت زمینه را برای ختم جنگ در کشور فراهم کند، دولت آن را ضایع نخواهد کرد. به بیان او، در روزهای نزدیک گفت‌وگوهای مستقیم صلح با طالبان از سر گرفته می‌شود.

آقای عبدالله اما از افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان به شدت انتقاد می‌کند و می‌گوید، اگر یک طرف بر جنگ اسرار کند هیچ راهی برای دولت به جز دفاع از شهروندان کشور باقی نخواهد ماند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی خاطرنشان می‌سازد که حالا زمان تصفیۀ حساب بین سیاسیون نیست و همه جناح‌های سیاسی و شهروندان باید به گونۀ متحدانه در کنار نیروهای امنیتی قرار بگیرند.

این در حالی است که حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور نیز می‌گوید که گفت‌وگوهای جدی صلح در روزهای نزدیک در قطر آغاز خواهد شد.

در همین حال منابع تایید می‌کنند که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در روزهای نزدیک برای گفت‌وگو با طالبان به قطر سفر خواهد کرد. منابع رسمی تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.