عمران خان

عمران‌خان برای بازداشت رباینده‌گان دختر سفیر افغانستان در پاکستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

neshananews

18 July 2021

عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان به وزارت داخلۀ این کشور ضرب‌الاجل تعیین کرده است تا رباینده‌گان دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را بازداشت کنند.

شیخ‌ رشیداحمد، وزیر داخلۀ پاکستان دیروز (یک‌شنبه، 27 سرطان) در برگۀ تویترش نوشته است که نخست وزیر این کشور خواهان بازداشت فوری عاملان ربودن و شکنجۀ دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد شده است.

رشیداحمد می‌نویسد که عمران‌خان برای بازداشت عاملان این رویداد به پولیس پاکستان 48 ساعت وقت داده است. این 48 ساعت سر از شام دیروز آغاز شده است.

سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در پاکستان روز جمعۀ (25 سرطان) هنگام بازگشت به خانه از سوی افراد ناشناس ربوده شده و مورد شکنجه قرار گرفته بود. خانم علی‌خیل می‌گوید که پس از سوار شدن به تاکسی فرد دیگری نیز در کنارش نشسته و گفته است که او دختر یک کمونیست است. دختر سفیر افغانستان در پاکستان می‌افزاید که پس از آن بی‌هوش شده و زمانی که به هوش آمده، خودش را در جای دیگری پیدا کرده است. به سخن او، پس از آمدن به هوش متوجه شده که دستان او بسته است و به شدت شکنجه شده است.

وزارت خارجۀ افغانستان در واکنش به این رویداد خواستار اقدام‌ فوری اسلام‌آباد برای بازداشت عاملان این رویداد شده و از این کشور خواسته که برای مصونیت دیپلمات‌های افغانستان تدابیر جدی روی دست بگیرد.