عمران خان

عمران خان به کابل می‌آید

neshananews

14 November 2020

وزارت امور خارجۀ کشور اعلام کرده است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان در جریان هفتۀ روان به کابل خواهد آمد. توسعۀ همکاری‌های سیاسی و اقتصادی میان کابل و اسلام‌آباد هدف اصلی سفر عمران خان به کابل اعلام شده است.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجۀ کشور امروز (شنبه، 24 عقرب) با نشر یک نوار تصویری می‌گوید که این سفر نخست وزیر پاکستان بر اساس دعوت رسمی دولت افغانستان صورت خواهد گرفت. محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور حدود یک ماه پیش در یک صحبت تلیفونی از عمران خان خواسته بود به کابل سفر کند.

اکنون سخنگوی وزارت امور خارجۀ کشور می‌افزاید که نخست وزیر پاکستان در این سفرش به کابل روی توسعۀ همکاری‌های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور با رییس‌جمهور غنی صحبت خواهد کرد.

این در حالی است که اخیراً عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی به منظور تقویت اجماع منطقه‌یی پیرامون صلح به پاکستان سفر کرد. مقام‌های پاکستانی در جریان این سفر از رییس شورای عالی مصالحۀ ملی به گرمی استقبال کردند.

مقام‌های پاکستانی اخیراً بر آغاز یک مرحلۀ جدیدی از روابط نزدیک دوجانبه میان کابل و اسلام‌آباد تأکید دارند. دولت افغانستان همواره پاکستان را مانع برقراری صلح در کشور عنوان می‌کند؛ ادعایی که همواره از سوی پاکستان رد شده است.