نیروهای امنیتی1

عملیات تصفیه‌یی ارتش در بلخ؛ 31 جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

neshananews

22 June 2021

قول اردوی 209 شاهین از ادامۀ عملیات تصفیه‌یی ارتش در روستاها و ولسوالی‌های بلخ خبر می‌دهند. مسوولان ارتش می‌گویند که در جریان این عملیات 31 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین می‌گوید که عملیات پاک‌سازی در ولسوالی بلخ اوایل شب گذشته (دوشنبه، 31 جوزا) آغاز شد و تا پاک‌سازی مکمل این ولسوالی ادامه خواهد یافت. آقای رضایی می‌افزاید که نیروهای ارتش پس از حدود دو ساعت درگیری مرکز ولسوالی بلخ را از وجود جنگ‌جویان طالبان پاک‌سازی کردند.

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین خاطرنشان می‌سازد که در جریان این عملیات دست‌کم 31 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌ و ده‌ها جنگ‌جوی دیگر آنان زخمی شده‌اند.

آقای رضایی همچنان از کشته شدن دو عضو ارشد گروه طالبان در ولسوالی شولگرۀ ولایت بلخ خبر می‌دهد. او توضیح می‌دهد که عارف مشهور به بریالی، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی شولگره و جمعه‌خان مشهور به صفی‌الله، عضو قطعۀ سرخ طالبان در یک حملۀ هوایی ارتش در منطقۀ آقکپرک این ولسوالی کشته شده‌اند.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

در این اواخر حمله‌های تهاجمی طالبان بر ولسوالی‌های ولایت بلخ گسترش یافته است. جنگ‌جویان این گروه تا دروازه‌های شهر مزارشریف نزدیک شده بودند، اما نیروهای ارتش با راه‌اندازی عملیات تصفیه‌یی این جنگ‌جویان را از حومه‌های شهر مزارشریف عقب رانده‌‌اند.