غنی

غنی بامیان رفت

neshananews

20 September 2020

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور در رأس یک هیأت بلند رتبۀ دولتی به بامیان رفته است. هدف این سفر آقای غنی، بررسی وضعیت عمومی ولایت بامیان عنوان می‌شود.

در خبرنامه‌یی که بامداد امروز (یک‌شنبه، 30 سنبله) از سوی ارگ ریاست جمهوری منتشر شد، آمده که قرار است یک نشست فوق‌العادۀ امنیتی به رهبری آقای غنی در این ولایت برگزار شود. خبرنامه می‌افزاید که رییس‌جمهور در یک نشست بزرگ مردمی در این ولایت اشتراک خواهد کرد و از پیشرفت کار اعمار جادۀ «درۀ صوف – یکه ولنگ» که بامیان را به بلخ وصل می‌کند، نیز دیدن خواهد کرد.

بر اساس خبرنامۀ ارگ، بازدید از ساحات باستانی بامیان نیز در برنامۀ سفر آقای غنی گنجانیده شده است. سفر آقای غنی به ولایت بامیان در حالی صورت می‌گیرد که تا تحقق کامل وعده‌های انتخاباتی او نسبت به مردم بامیان فاصلۀ زیادی وجود دارد.

استخراج معادن ذغال سنگ و آهن در بامیان، انتقال انرژی برق به این ولایت و شکستن آن‌چه که به زندان جغرافیای مناطق مرکزی مشهور است، از وعده‌های مهم انتخاباتی رییس‌جمهور غنی به مردم بامیان هستند. هرچند گام‌های ابتدایی برای تحقق این وعده‌های انتخاباتی برداشته شده، اما هیچ یکی از این برنامه‌ها تاکنون جامۀ عمل نپوشیده است.