221519185_4137339699675574_89121340503325340_n

غنی: به استفاده “نادرست” از کماندوها دیگر اجازه داده نمی‌شود

neshananews

21 July 2021

رییس جمهور غنی، همزمان با افزایش نبردها و فرستاده‌شدن کماندوها برای باز پس‌گیری ولسوالی‌ها و مناطق از دست‌رفته، می‌گوید که دیگر به “استفاده نادرست” از کماندوها، اجازه داده نمی‌شود.

ارگ رسات جمهوری بانشر خبرنامه‌ی می‌گوید که آقای غنی امروز(چهارشنبه، 30 سرطان) هنگام بازدید از قول اردوی عملیات خاص، “به جنرالان، افسران، بریدملان و سربازان قول اردوی عملیات خاص اطمینان داده که دیگر به استفاده نادرست از کوماندوها قطعاً اجازه داده نمی شود.”

آقای غنی در حالی این اطمینان را می‌دهد که بر اساس یک گزارش شبکۀ تلویزیونی «سی.ان.ان» امریکا، حدود یک ماه پیش ۲۲ سرباز کماندوی افغانستان در ولسوالی المار ولایت فاریاب از سوی جنگ‌جویان طالبان پس از اسارت به گونۀ جمعی تیرباران شده‌اند.

از سویی هم سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی کشور نیز هفته گذشته این رویداد را تأیید کرد و گفت که این سربازان کماندو در پی یک اشتباه تخنیکی در محاسبۀ اراضی به چنگ طالبان افتادند.

در ادامه‌ی خبرنامه ارگ آمده که رییس جمهور غنی می‌افزاید که طالبان با القاعده، جیش محمد و لشکر طیبه رابطه عمیق دارند و می خواهند که افغانستان به پناه‌گاه تروریستان مبدل گردد. غنی اما تاکید می‌کند که “دولت و ملت افغانستان هیچ گاه این اجازه را به آنان نمی دهد.”

به گفته‌ی آقای غنی، آب و موقعیت استراتیژیک افغانستان از خود این کشور شده است و به همین دلیل دشمنان در توطئه‌اند و می خواهند با جنگ از این کشور انتقام بگیرند.

به نقل از خبرنامه ارگ، رییس جمهور غنی به نیروهای کماندو اطمینان می‌دهد که هرگونه حمایتی نیاز داشته باشند، فراهم می‌شود.