رییس جمهور غنی

غنی: تا زمانی که وضعیت در میدان جنگ تغییر نکند، طالبان آمادۀ مذاکرات جدی نمی‌شوند

neshananews

01 August 2021

محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور می‌گوید تا زمانی که وضعیت نظامی در میدان جنگ تغییر نکند، طالبان وارد گفت‌وگوهای جدی برای صلح نخواهند شد.

آقای غنی امروز (یک‌شنبه، دهم اسد) در مراسمی در ارگ می‌گوید که یک استراتژی نظامی برای تغییر وضعیت جنگ در شش ماه آینده روی دست گرفته شده است.

آقای غنی می‌افزاید که در چهارچوب این برنامه، در شش ماه آینده وضعیت جنگ به صورت اساسی تغییر خواهد کرد. به گفتۀ او، تا زمانی که وضعیت در میدان جنگ تغییر نکند، طالبان آمادۀ صلح نخواهند شد.

رییس‌جمهور علاوه می‌کند که در چهارچوب این استراتژی اولویت‌بندی باید صورت بگیرد و پولیس مکلف است امنیت شهرها و ولسوالی‌های مهم را بر عهده بگیرد. او اطمینان می‌دهد که در چوکات این برنامه استقرار به میان خواهد آمد.

آقای غنی تصریح می‌کند که افغانستان هم‌اکنون در یک هجوم سرتاسری قرار گرفته و طالبان، گروه‌های تروریستی و حامیان بیرونی این گروه روزانه بین 50 تا 150 عملیات را علیه نیروهای امنیتی کشور راه اندازی می‌کنند.  به بیان او، حمله‌های طالبان نسبت به درگیری‌های سه سال گذشته شدیدتر شده است.

رییس‌جمهور می‌گوید: «طالبان تروریست‌های سیاه بین‌المللی را در خاک افغاسنتان داخل کرده‌اند». رییس‌جمهور غنی از وزارت حج و اوقاف و وزارت عدلیه کشور می‌خواهد که فتنه را به مردم واضح بسازند.

آقای غنی خاطرنشان می‌سازد که به دلیل این تهاجم طالبان بسیج‌ سرتاسری صورت خواهد گرفت  و ریاست عمومی امنیت ملی مکلفیت بسیج را به عهده خواهد داشت.

این در حالی است که طالبان به تازه‌گی حمله‌های خود را بالای سه شهر بزرگ هرات، قندهار و لشکرگاه مرکز ولایت هلمند افزایش داده‌اند. این حمله‌ها باعث شده که نیروهای سیاسی بیشتر از پیش در کنار نیروهای امنیتی متحد شوند.