غنی در خوست

غنی: کسانی که از داخل نظام را تخریب می‌کنند قابل تحمل نیستند

neshananews

10 July 2021

محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور می‌گوید کسانی که از داخل نظام را تخریب می‌کنند، تحمل نخواهند شد.

رییس‌جمهور غنی امروز (شنبه، نوزدهم سرطان) هنگام گشایش میدان هوایی بین‌المللی ولایت خوست این موضوع را مطرح کرده است.

آقای غنی می‌گوید در شرایط کنونی حمایت از نیروهای امنیتی مهم است و در برابر کسانی که از داخل نظام در پی فروپاشی و تخریب نظام جمهوری هستند، از تحمل کار گرفته نخواهد شد.

این در حالی است که هفتۀ گذشته یک نوار صوتی محمدعمر داوودزی، نمایندۀ ویژۀ رییس‌جمهور برای پاکستان به بیرون درز کرده است. این نوار صوتی از هماهنگی آقای داوودزی با پیش‌روی‌های طالبان در شمال کشور حکایت دارد. آقای داوودزی تاکنون در این باره واکنشی نشان داده است.

همچنان پیام دیگری از امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری به بیرون درز کرده است. آقای صالح در این پیام می‌گوید که بر اساس اطلاعات دقیق امیرشاه نایب‌زاده، نمایندۀ مردم بادغیس در شورای ملی به طالبان وعده داده است که ولایت بادغیس را به طالبان واگذار می‌کند.

معاون نخست ریاست جمهوری همچنان ادعا دارد که امیرشاه نایب‌زاده نیروهای امنیتی را به تسلیم شدن به طالبان تشویق کرده است. آقای صالح به نایب‌زاده هشدار داده است که از سخنانش اظهار تأسف کند و در غیر این صورت، او را به جهنم خواهد فرستاد.

امیرشاه نایب‌زاده اما این اظهارات معاون نخست ریاست جمهوری را توهین‌آمیز و خلاف واقعیت می‌داند. با این همه، آقای غنی روشن نساخته که سخنان او خطاب به چه کسی است.