تخریب جاده

فرماندهی پولیس قندهار: طالبان صدها متر جادۀ عمومی را در مسیر شاهراه ارزگان – قندهار تخریب کردند

neshananews

03 October 2020

مسوولان فرماندهی پولیس ولایت قندهار می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان صدها متر جادۀ عمومی را در مسیر شاهراه ارزگان – قندهار به وسیلۀ «تراکتور» تخریب کرده‌اند.

در خبرنامه‌یی که امروز (شنبه، دوازدهم میزان) از سوی فرماندهی پولیس ولایت قندهار نشر شد، آمده است که این اقدام در روستاهای «امرلالی، کلاح و برلاس» از مربوطات ولسوالی شاه‌ولی‌کوت و مربوطات ولسوالی ارغستان ولایت قندهار صورت گرفته است. خبرنامه می‌افزاید که تخریب جاده‌های عمومی در ساحات یاد شده رفت‌وآمد باشنده‌گان ولایت ارزگان و ولسوالی‌های ارغستان و شاه ولی‌کوت قندهار را با مشکل روبه‌رو ساخته است.

فرماندهی پولیس ولایت قندهار در این خبرنامه ادعا می‌کند که جنگ‌جویان گروه طالبان این اقدام را به اشارۀ پاکستان انجام داده‌اند.

این در حالی است که هفتۀ پیش نیز جنگ‌جویان طالبان بخشی از شاهراه عمومی ارزگان – قندهار را با استفاده از تراکتور تخریب کردند. این اقدام واکنش‌های گسترده‌یی را بین شهروندان کشور برانگیخت.

طالبان در حالی به تخریب زیرساخت‌های مواصلاتی روی آورده‌اند که این گروه در موافقت‌نامۀ صلح با جانب امریکا تعهد سپرده‌اند که از تخریب زیرساخت‌های عمومی خودداری خواهند کرد.