بشیر

فرمانده پولیس و ولسوال «قلعۀ زال» کندز از اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند

neshananews

03 June 2020

وزارت امور داخله و مسوولان امنیتی ولایت کندز تأیید می‌کنند که فرمانده پولیس ولایت کندز و ولسوالی قلعۀ زال این ولایت به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که عبدالرشید بشیر، فرمانده پولیس این ولایت از مدتی به این‌سو به ویروس کرونا مبتلا شده بود و برای تداوی به کابل منتقل شد. وزارت امور داخله تأیید می‌کند که آقای بشیر حوالی ساعت یازدۀ شب گذشته (دوشنبه، سیزدهم جوزا) در شفاخانه‌یی در کابل جان باخته است.

سخنگوی والی کندز می‌افزاید که فهيم قرلق، ولسوال «قلعۀ زال» این ولایت نیز صبح امروز (سه‌شنبه، چهاردهم جوزا) بر اثر ویروس کرونا جان باخته است.

با این حال، مسوولان وزارت امور داخله با ابراز همدردی با ‌خانواده‌های نیروهای پولیس، اطمینان می‌دهند که تدابیر وقایه‌یی را در صفوف نیروهای پولیس «تداوم و تقویت» خواهند بخشید.

فرمانده پولیس و ولسوالی قلعۀ زال ولایت کندز درحالی به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که هفتۀ گذشته رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند که حدود 50درصد از نیروهای امنیتی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا هستند. نهادهای امنیتی کشور اما با رد این گزارش گفته‌اند که بخش‌های امنیتی پیش از شیوع ویروس کرونا اقدامات پیش‌گیرانه و عملی را روی دست گرفته‌ است تا از رخنۀ این ویروس در صفوف نیروهای امنیتی جلوگیری شود.