p07q11bq

قاسم سلیمانی کشته شد

neshananews

03 January 2020

صبح امروز در اثر یک حملۀ هوایی نیروهایی امریکایی در میدان هوایی بین المللی بغداد، قاسم سلیمانی فرماندۀ سپاه پاسداران کشته شده است.

پنتاگون تایید کرده است که این حمله به دستور مستقیم رییس جمهور ایالات متحده امریکا انجام یافته است.

گفته می‌شود که در این حمله، ابو مهدی المهندس معاون حشد الشعبی نیز کشته شده است. مقامات نظامی امریکایی در مرگ یکی از قراردادی‌های امریکایی که هفتۀ گذشته در عراق به وقوع پیوست نیروهای حشد الشعبی را متهم کرده بودند. به گفتۀ این مقامات، این حملۀ انتقام‌جویانه در پاسخ به حمله هفتۀ گذشته انجام شده است.

گفته می شود که این حمله در هنگام بازگشت قاسم سلیمانی و همراهانش از لبنان، در میدان هوایی بغداد انجام شده است.

آن‌ها  گفته اند که به ادامۀ حملات انتقام‌جویانه هم‌چنان ادامه خواهند داد. مایک سپر وزیر دفاع امریکا یک روز پیش از این حمله در یک کنفرانس خبری گفته بود که هر گونه اقدام خشونت‌باری که از جانب نیروهای تحت حمایت ایران انجام شود با پاسخ سختی از جانب نیروهای نظامی امریکا مواجه خواهد شد.

وزیر دفاع امریکا در کنفرانس خبری دیروز گفته بود که دولت عراق در حفاظت از سفارت امریکا در برابر مظاهره کننده‌گان ناکام مانده است.

سخنان وزیر دفاع امریکا در کنفرانس خبری دیروز به مظاهراتی اشاره دارد که هفتۀ گذشته در برابر سفارت امریکا انجام شده بود و مقامات امریکایی می‌گویند که این مظاهرات را هواداران حشد الشعبی و با حمایت دولت ایران انجام داده بودند.