نیروهای امنیتی

قول اردوی ۲۰۹ شاهین: 15 جنگ‌جوی طالبان در بلخ و فاریاب کشته شدند

neshananews

06 September 2020

مسوولان ارتش در شمال کشور می‌گویند که در دو رویداد جداگانه در ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ و ولسوالی قیصار ولایت فاریاب پانزده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و دو جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که نیروهای هوایی ارتش عصر دیروز (شنبه، پانزدهم سنبله) در یک اقدام پیش‌گیرانه محل گردهمایی جنگ‌جویان طالبان را در ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ مورد حمله قرار دادند. او اضافه می‌کند که این حمله در چوکات دفاع فعال صورت گرفته است و افزون بر کشته شدن هشت جنگ‌جوی طالبان، مقداری از اسلحه‌ و مهمات جنگی آنان نیز در ولسوالی چهاربولک از بین برده شده است.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنان اضافه می‌کند که در یک درگیری دیگر در روستای «شاخ» در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب هفت جنگ‌جوی طالبان کشته شده و دو تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. آقای رضایی خاطرنشان می‌سازد که این جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی قیصار بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کرده بودند.

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین اما دربارۀ تلفات احتمالی نیروهای امنیتی در این درگیری چیزی نمی‌گوید. این در حالی است که از یک ماه به این‌سو برخورد و درگیری میان نیروهای امنیتی و دفاعی و جنگ‌جویان طالبان در شمال کشور افزایش یافته است.