سازمان ملل

مأموریت یوناما در افغانستان برای یک سال دیگر تمدید شد

neshananews

16 September 2020

نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرده است که مأموریت دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) برای یک سال دیگر در کشور تمدید شده است.

در اعلامیۀ نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل که امروز (چهارشنبه، 26 سنبله) نشر شد، آمده است که شورای امنیت در نشست عمومی روز گذشته با صدور قطع نامه‌یی مأموریت یوناما را در افغانستان تمدید کرده است.

به نقل از اعلامیه، عادله راز، نمایندۀ دایمی افغانستان در سازمان ملل، تصویب قطع‌نامۀ تمدید مأموریت یوناما در افغانستان را حمایت این شورا از موقف افغانستان در گفت‌وگوهای صلح عنوان می‌کند. خانم راز همچنان تأکید می‌ورزد که قطع‌نامۀ شورای امنیت نشان می‌دهد که این نهاد معتبر جهانی در شرایط حساس کنونی که گفت‌‌وگوهای صلح جریان دارد، در کنار افغانستان جدید ایستاده است.

نمایندۀ دایمی افغانستان در سازمان ملل در این نشست تأکید کرده است که مردم افغانستان صلحی را می‌خواهند که در چوکات آن ارزش‌های قانون اساسی، رسانه‌های آزاد و دستاوردهای نوزده سال پسین حفظ شوند.

این در حالی است که گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر جریان دارد و هر دو جانب روی آتش‌بس در مرحلۀ نخست و یک ساختار سیاسی همه‌شمول که به جنگ جاری در کشور نقطۀ پایان بگذارد، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.