5c488c892e8d9_2019-01-23_19-17

مبارزه با ویروس کرونا؛ یک شهروند هراتی پول مراسم ختم قرآن را هزینه خرید صابون کرد

عاطفه غفوری

24 March 2020

 با افزایش نگرانی مردم از شیوع ویروس کرونا در کشور، یک باشنده ولایت هرات مصارف برگزاری مراسم «ختم قرآن» را هزینه خرید و توزیع صابون به مردم کرده است. این باشنده هرات می‌گوید، هدف‌اش از این اقدام، ترویج فرهنگ دوری از تجمعات در این ولایت است.

نوراحمد صوفیان، باشنده ولسوالی انجیل ولایت هرات می‌گوید قرار بود محفل ختم قرآن را به منظور نخستین سالگرد درگذشت پدرش برگزار کند، اما برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا از این کار صرف نظر کرده است. آقای صوفیان می‌افزاید که پول برگزاری این ختم را هزینه خرید و توزیع صابون کرده است. این مرد که به گونه رضا کار در اداره هلال احمر ولایت هرات کار می‌کند، گفته است که دوازده هزار افغانی را صابون خریده و برای خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع کرده است.

آن چنانی که نوراحمد صوفیان می‌گوید، توانسته است که برای بیش از سه صد خانواده صابون توزیع کند. آقای صوفیان درحالی دست به چنین اقدامی‌ زده است که بیش از نصف افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور شهروندان هرات هستند. آمارهای رسمی‌ وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که از میان 42 شهروند مصاب به ویروس کرونا 21 نفر آنان باشنده‌گان هرات هستند.

در چند روز گذشته شماری از  افراد و نهادهای خیریه در ولایت هرات اقداماتی را برای مبارزه با ویروس کرونا روی دست گرفته‌اند. نهادهای خیریه بسته‌هایی مواد غذایی و شوینده‌ها را برای تشویق مردم برای ماندن در خانه توزیع می‌کنند. وزارت صحت عامه به تازه‌گی قیودی را وضع کرده است که بر اساس آن مردم از طرف روز از گشت‌وگذار در شهر هرات خودداری کنند.