حمدالله محب

محب: طالبان برنامه‌یی برای صلح ندارند

neshananews

06 July 2021

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان به جنگ تمرکز دارند و هیچ برنامه‌یی برای صلح ندارند.
آقای محب امروز (سه‌شنبه، پانزدهم سرطان) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که طالبان یک جنگ اعلام‌ناشده را آغاز کرده‌اند. او می‌افزاید که خدمات دولتی در ولسوالی‌هایی که مرکز آن‌ها به دست طالبان است، همچنان ادامه دارد و این خدمات تا زمانی که طالبان محدودیتی فراروی آن‌ها ایجاد نکنند، ادامه خواهد یافت.
مشاور شورای امنیت ملی کشور خاطرنشان می‌سازد که ساختمان شماری از ولسوالی‌هایی که در جریان دو ماه گذشته به تصرف طالبان درآمده بود، به زودی تصفیه خواهند شد. به بیان او، در دو هفتۀ گذشته چهارده ولسوالی از تصرف طالبان بیرون شده‌اند.
آقای محب با اشاره به مسألۀ سقوط ولسوالی‌ها می‌گوید که پس از آغاز روند خروج نیروهای خارجی از کشور، حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در مناطق دوردست کاهش یافته و این موضوع باعث عقب‌نشینی نیروهای امنیتی از ولسوالی‌ها شده است.
به بیان او، قوای هوایی کشور در هفته‌های اخیر انسجام بیش‌تری به خود گرفته و حمایت هوایی از نیروهای زمینی نیز بهبود یافته است.
مشاور شورای امنیت ملی کشور با اشاره به مستقر شدن 20 هزار سرباز تاجیکستانی در مرز میان افغانستان و تاجیکستان پس از افزایش تهدیدهای امنیتی در مرزهای این کشور خاطرنشان می‌سازد که حمله‌های طالبان بیشتر کشورهای منطقه به شمول روسیه را نگران ساخته است.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طالبان در دو ماه گذشته حمله‌های خود را بر ولسوالی‌های کشور به شدت افزایش داده‌اند.