پروزه زراعتی

مدیریت محصولات کشاورزی؛ کار ۹۴۸ پروژه به ارزش ۵۲۰ میلیون افغانی در قندهار آغاز شد

neshananews

09 July 2020

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور پروژۀ مدیریت فراورده‌های کشاورزی را در ولسوالی دامان ولایت قندهار گشایش داد. قرار است کار ۹۴۸ پروژه‌یی که شامل اعمار ۹۰۰ کشمش‌خانه و ۴۸ سردخانه برای نگهداری انار می‌باشد به هزینۀ 520 میلیون افغانی در ولایت قندهار آغاز شود.

در یک خبرنامۀ وزارت زراعت که امروز (پنج‌شنبه، نوزدهم سرطان) نشر شد، آمده است که حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، در سفرش به ولایت قندهار این پروژه‌ها را افتتاح کرده است. این وزارت تصریح می‌کند که قرار است ۹۰۰ کشمش‌خانه، هر کدام با ظرفیت ۱۶ متریک تُن انگور به هزینۀ مجموعی ۳۳۲ میلیون افغانی و همچنان ۴۸ سردخانۀ صفر انرژی برای نگهداری انار به هزینۀ ۱۲۴ میلیون افغانی در قندهار ساخته شود.

بر اساس خبرنامۀ وزارت زراعت، چندین پروژۀ دیگر، شامل توزیع خشک‌کننده‌های آفتابی میوه و سبزی‌جات نیز شامل پروژۀ مدیریت محصولات کشاورزی است. مسوولان وزارت زراعت می‌گویند که در جریان کار ساخت این پروژه‌ها، برای صدها تن زمینۀ کار فراهم می‌شود. به همین ترتیب، پس از تکمیل شدن کار ساخت این زیربناهای کشاورزی، برای ده‌ها تن دیگر زمینۀ کار دایمی نیز فراهم خواهد شد.

انار قندهار، در کشور و جهان مشهور است. ساخت زیربناهای نگهداری آن می‌تواند در مدیریت بهای انار در بازار و نیز تقویت اقتصاد باغ‌داران کمک کند. همچنان قندهار یکی از تولیدکننده‌گان بزرگ انگور در کشور است که ساخت این کشمش‌خانه‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات انگورداران این ولایت را برطرف بسازد.