دانش

مرکزهای آموزشی تا پانزدهم اسد همچنان مسدود می‌مانند

neshananews

11 July 2020

کمیتۀ اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فیصله کرده است که مکتب‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا پانزدهم ماه اسد سال روان خورشیدی همچنان مسدود خواهند ماند. بر اساس این فیصله، بازگشایی تدریجی نهادهای آموزشی پس از پانزدهم اسد وابسته به نتایج بررسی‌های وزارت صحت عامه از وضعیت عمومی صحی در کشور، می‌باشد. مسوولان وزارت صحت عامه می‌گویند که بررسی‌های این وزارت تا پایان هفتۀ روان روشن خواهد شد.

دفتر رسانه‌یی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این تصمیم در نشست امروز (شنبه، ۲۱ سرطان) از سوی کمیتۀ اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است. سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست می‌گوید که با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حفظ جان دانش‌آموزان و دانش‌جویان برای حکومت افغانستان اولویت دارد. او تأکید می‌ورزد که پیشنهادهای ارایه شده از سوی بخش خصوصی در این مورد در جلسه کابینه مورد بحث قرار می‌گیرد.

در نشست امروز کمیتۀ اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا طرح تغییر رژیم کاری اداره‌های دولتی مورد تأیید قرار گرفته است. بر اساس این طرح، قرار است ساعات کاری ادارات دولتی از ساعت 8:00 بامداد تا 4:00 عصر تنظیم شود و کارمندان ادارات در دو شیفت روزهای طاق و جفت به کارهای‌شان حاضر شوند.

بر اساس طرح تغییر رژیم کاری نهادهای دولتی، کارکنان ردیف (الف) و (ب) که شامل بست‌های فوق، مافوق، اول و دوم خدمات ملکی می‌شوند و کارکنانی که دارای صلاحیت امضا هستند و یا مسوولیت بخش‌های ضروری را بر عهده دارند، باید همه‌روزه به دفاترشان حاضر باشند. همچنان اداره‌ها بر اساس نیاز می‌توانند رژیم کاری کارمندان خود را تنظیم کنند.

بر اساس خبرنامۀ دفتر معاون دوم ریاست جمهوری، در این طرح ادارۀ ملی احصاییه و شهرداری کابل، به دلیل حجم بالای تقاضای مراجعه‌کننده‌گان، استثنا قرار داده شده‌اند. آنان باید همه‌روزه به وظایف‌شان حاضر باشند.

در نشست امروز کمیتۀ اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح آغاز مسابقه‌های ورزش کرکت بدون حضور تماشاچیان، نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

این همه درحالی است که تاکنون بر اساس آمارهای رسمی ۳۴هزار و ۳۶۶ شهروند کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان ۹۹۴ تن جان باخته و ۲۱هزار و ۱۳۵ تن دیگر دوباره بهبود یافته‌اند.