IMG-20201223-WA0003

مسوول حمله‌های انفجاری داعش در ننگرهار کشته و مسوول جلب و جذب این گروه بازداشت شده است

neshananews

23 December 2020

ادارۀ محلی ولایت ننگرهار اعلام کرده است که مسوول حمله‌های انفجاری گروه داعش در کابل و ننگرهار در یک عملیات هدفمند نیروهای امنیت ملی، کشته و مسوول جلب و جذب این گروه بازداشت شده است.

ضیاء‌الحق امرخیل، والی ننگرهار امروز(چهارشنبه، سوم جدی) در صفحۀ تویترش می‌نویسد که مسوول ماین‌گذاری و حمله‌های انفجاری داعش، شب گذشته در یک عملیات هدفمند نیروهای امنیت ملی در ساحه “خالص فامیل‌” از مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر جلال آباد کشته شده است. آقای امرخیل از این مسوول داعش نام نبرده است.

امرخیل می‌افزاید که همچنان در یک عملیات هدفمند دیگر که شب گذشته در ساحۀ “امان” از مربوطات حوزۀ هشتم امنیتی شهرجلال آباد راه اندازی شده است؛ مسوول جلب و جذب گروه داعش در ولایت‌های کابل و ننگرهار بازداشت شده است.

والی ننگرهار همچنان از بازداشت یک عضو ارشد شبکۀ حقانی در این ولایت نیز خبر می‌دهد. آقای امرخیل می‌گوید “حسیب الله” عضو ارشد شبکۀ حقانی که طرح راه اندازی چندین حملۀ انفجاری و قتل هدفمند را روی دست داشت نیز در یک عملیات نیروهای امنیت ملی بازداشت شده است.

افزون بر این موارد، نهادهای امنیتی کشور ادعا می‌کنند که ده‌ها هستۀ بمب‌گذاری و حمله‌های هدفمند گروه‌های تروریستی را در سطح کشور شناسایی و بازداشت کرده‌اند. با وجود این اما حمله‌های هدفمند در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.