blurrr.jpg67896798

مسوول قطعۀ سرخ طالبان با ۷ تن از افرادش در فاریاب کشته شد

neshananews

27 July 2021

مسوولان امنیتی در فاریاب می‌گویند که قاری حیات‌الله مشهور به «اسامه» با هفت تن از افرادش در درگیری با نیروهای امنیتی در ولسوالی پشتون‌کوت این ولایت کشته شده است.

محمدکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب به خبرگزاری نشانه می‌گوید که قاری حیات‌الله مشهور به اسامه باشندۀ اصلی ولایت فاریاب بود. آقای یورش می‌افزاید که اسامه حدود دو سال در پاکستان آموزش‌های نظامی دیده بود.

سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب بیان می‌کند که اسامه به تازه‌گی از سوی طالبان به عنوان مسوول قطعۀ سرخ و فرمانده عمومی آموزش‌های نظامی این گروه در فاریاب گماشته شده بود. به گفتۀ آقای یورش، اسامه و افرادش در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کشته شده‌اند.

محمدکریم یورش علاوه می‌کند که در این درگیری به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است. طالبان تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.

در حالی مسوول قطعۀ سرخ طالبان و فرمانده عمومی آموزش‌های نظامی این گروه از سوی نیروهای دولتی در فاریاب کشته می‌شود که دو روز پیش (یک‌شنبه، سوم اسد) طالبان هفت گلولۀ توپ دیسی را بر شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب پرتاب کردند. در نتیجۀ آن یک کودک و دو خانم جان باخته‌اند.

در حال حاضر بیش‌ترین درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان در روستای موسوم به «سبز» از مربوطات ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب اتفاق می‌افتد. این روستا در نزدیکی شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب موقعیت دارد.