ولسوالی دوشی

مسوول نظامی طالبان برای ولسوالی دوشی با ۵ همراهش در بغلان کشته شد

neshananews

13 July 2020

مسوولان امنیتی در شمال‌شرق کشور می‌گویند که مسوول نظامی گروه طالبان برای ولسوالی «دوشی» در بغلان هنگام حمله بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی با پنج تن از همراهانش کشته شده است.

قول اردوی 217 پامیر در خبرنامه‌یی می‌گوید که گروهی از جنگ‌جویان طالبان پس از چاشت دیروز (یک‌شنبه، 22 سرطان) حملات تهاجمی‌شان را بر منطقۀ «زور آبی» در ولسوالی دوشی ولایت بغلان آغاز کردند که در نتیجۀ مقاومت نیروهای امنیتی، طالبان با دادن تلفات عقب‌نشینی کردند.

بر بنیاد این خبرنامه، در نتیجۀ درگیری میان دو طرف شش جنگ‌جوی گروه طالبان به شمول ملا ذاکر گجر، مسوول نظامی گروه طالبان در این ولسوالی کشته شده‌اند. مسوولان امنیتی در ولایت بغلان می‌گویند که جنگ‌جویان طالبان از چند روز به این‌سو تحرکات نظامی‌شان را بر بخش‌هایی از این ولایت افزایش داده‌اند.

هرچند حکومت افغانستان اعلام کرده است که ادامۀ خشونت‌ها از سوی طالبان به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آسیب می‌رساند، اما گروه طالبان می‌گویند که پیش از آغاز این مذاکرات کاهش خشونت‌ها ممکن نیست. از سوی دیگر، رهایی پنج هزار زندانی طالبان از زندان‌های دولت، پیش‌شرط این گروه برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است. تاکنون بیش از چهار هزار زندانی طالبان از بند رها شده‌اند.