عبدالله در هند

مشاور امنیت ملی هند: ما به خواست مردم افغانستان از روند صلح در این کشور حمایت می‌کنیم

neshananews

08 October 2020

مشاور امنیت ملی هند در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور می‌گوید که کشورش به خواست مردم افغانستان از روند جاری صلح در این کشور حمایت می‌کند.

در خبرنامۀ شورای عالی مصالحۀ ملی که شام دیروز (چهارشنبه، شانزدهم میزان) نشر شد، آمده است که آقای عبدالله در جریان سفرش به هند با اجیت دووال، مشاور امنیت ملی این کشور صحبت کرده است. در این دیدار آقای عبدالله از جریان گفت‌وگوهای جاری صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه وضاحت داده و خواهان همکاری و حمایت کشور هند در روند صلح شده است.

بر اساس این خبرنامه، مشاور امنیت ملی هند اطمینان داده است که  کشورش از روند جاری صلح در افغانستان به منظور پایان جنگ حمایت می‌کند. آقای دووال تأکید می‌کند که کشورش از خواست مردم افغانستان در روند جاری صلح حمایت خواهد کرد.

به نقل از خبرنامه، مشاور امنیت ملی هند خاطرنشان می‌سازد که این کشور طرف‌دار یک افغانستان مستقل، آزاد، دموکراتیک و با ثبات است تا جایی که زمینه برای فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور باقی نماند.

این در حالی است که چندی پیش به نظر می‌رسید که هند از روند جاری صلح در افغانستان رضایت ندارد. وزیر خارجۀ هند در مراسم گشایش گفت‌وگوهای جاری قطر به طرف‌های صلح خاطرنشان ساخت که افغانستان در روند جاری صلح نباید به تهدیدی علیه منافع هند در منطقه تبدیل شود.