معاون طالبان

معاون کمیسیون نظامی طالبان برای سه ولسوالی بدخشان کشته شد

neshananews

22 September 2020

مسوولان امنیتی در بدخشان می‌گویند که معاون کمیسیون نظامی طالبان برای ولسوالی‌های یاوان، کوهستان و راغستان این ولایت در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

ثناالله روحانی، سخنگوی پولیس ولایت بدخشان می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (دوشنبه، 31 سنبله) حمله‌های تهاجمی‌شان را بالای پوسته‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی «راغستان» این ولایت شدت بخشیدند اما این حمله از سوی نیروهای امنیتی دفع شد. آقای روحانی می‌افزاید که در نتیجۀ این درگیری مولوی عطاالله مشهور به «ابراهیم» معاون کمیسیون نظامی طالبان برای ولسوالی‌های راغستان، کوهستان و یاوان ولایت بدخشان کشته شده است.

افزون بر این، جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته از چندین استقامت بالای ولسوالی «نسی» بدخشان شدت بخشیدند، اما به گفتۀ مسوولان امنیتی، این حمله‌ها نیز عقب زده شده است.

از آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر میزان حمله‌های تهاجمی گروه طالبان بر شماری از ولسوالی بدخشان افزایش یافته است. مقام‌های امنیتی در ولایت بدخشان می‌گویند که همۀ این عملیات‌ها در پی مقاومت نیروهای امنیتی با شکست روبه‌رو شده و به طالبان تلفات سنگینی وارد شده است.