FB_IMG_1626516912460

ملا برادر: روی کار آمدن نظام سیاسی و مستقل اسلامی در کشور ضروری است

neshananews

17 July 2021

ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان می‌گوید که ایجاد یک نظام مرکزی و مستقل اسلامی در کشور ضروری است.
ملا برادر امروز (شنبه، 26 سرطان) در دیدار با هیأت بلندرتبۀ دولت افغانستان در دوحه می‌گوید که بی‌باوری و بی‌اعتمادی در روند صلح باید از میان برداشته شود.
آقای برادر می‌افزاید که گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان هیأت‌های دو طرف هرچند از آغاز تاکنون پیشرفت خوبی نداشته، اما با آن هم طالبان متعهدند که روند جاری صلح به یک نتیجۀ مثبت برسد.
عبدالغنی برادر تأکید می‌ورزد که یگانه راه ختم جنگ و فراهم شدن آرامش به مردم افغانستان، روی کار آمدن یک نظام مرکزی و مستقل اسلامی در کشور است. به گفتۀ او، همۀ طرف‌ها باید از خودخواهی و دنبال کردن منافع شخصی خود برای ختم جنگ در کشور دست بردارند.
معاون سیاسی گروه طالبان خاطرنشان می‌سازد که افغانستان خانۀ مشترک همۀ شهروندان این کشور است و هر فرد این سرزمین برای خدمت و کسب مسوولیت حق دارد.
ملا برادر علاوه می‌کند که برای رسیدن به اهداف بلند نیاز است همۀ طرف‌ها از خودگذری کنند و با سینۀ فراخ جانب مقابل را بپذیرند.
این در حالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی نیز بر استفادۀ درست از فرصت کنونی برای نهادینه شدن صلح در کشور تأکید می‌کند و می‌گوید که این فرصت نباید هدر رود.