فاریاب

ملا زرقاوی فرمانده قطعۀ ‌سرخ طالبان در فاریاب زخمی شده است

neshananews

12 July 2020

مسوولان امنیتی در شمال کشور از کشته‌شدن چهارده جنگ‌جوی گروه طالبان در ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب خبر می‌دهند و می‌گویند که «ملا زرقاوی» فرمانده قطعۀ ‌سرخ گروه طالبان در جریان درگیری با نیروهای امنیتی با ده تن از همراهانش زخمی شده است.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین امروز (یک‌شنبه، 22 سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «گروهی از جنگ‌جویان طالبان عصر دیروز بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب حمله کردند که در نتیجۀ آن ملا زرقاوی، فرمانده مشهور قطعۀ سرخ طالبان زخمی شده است.» آقای رضایی می‌افزاید که در درگیری متقابل نیروهای امنیتی و ضربات قوایی هوایی چهارده جنگ‌جوی طالبان به شمول حاجی ناصر، پدر ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی شیرین‌تگاب ولایت فاریاب کشته شده‌اند.

آقای رضایی اضافه می‌کند که شب گذشته در یک درگیری دیگر در ولسوالی چمتال ولایت بلخ دو طالب مسلح کشته شدند و یک جنگ‌جوی دیگری این گروه زخم برداشته است. به گفته آقای رضایی، در هر دو مورد به نیروهای امنیتی کشور آسیبی وارد نشده است. گروه طالبان تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.