دانشگاه کابل

موج سوم کرونا؛ دانشگاه‌ها و مکتب‌ها در شانزده ولایت تعطیل شدند

neshananews

29 May 2021

وزارت صحت عامۀ کشور همزمان با شیوع موج سوم ویروس کرونا فعالیت دانشگاه‌ها و مکتب‌ها را در شانزده ولایت کشور تعطیل اعلام کرده است.

وزارت صحت عامه بامداد امروز (شنبه، هشتم جوزا) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که دانشگاه‌ها، مکتب‌ها و مرکز‌های آموزشی در ولایت‌های کابل، غزني، هلمند، قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان‌وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز و نیمروز برای دو هفته تعطیل هستند.

در خبرنامۀ این وزارت همچنان آمده است که برنامۀ تعطیلی این مرکزها که دانشگاه‌ها و مکتب‌های خصوصی و دولتی را شامل می‌شود، سر از امروز (شنبه، هشتم جوزا) آغاز شده است.

وزارت صحت عامه مکتب‌ها و دانشگاه‌ها را از مکان‌های مزدحم عنوان می‌کند که خطر شیوع ویروس کرونا در این مرکزها بیشتر از مکان‌های دیگری است.

وزارت صحت عامه از شهروندان کشور می‌خواهد که برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در کشور تدابیر بهداشتی را رعایت کنند.

این در حالی است که در روزهای پسین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به شدت افزایش یافته است. بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، شیوع موج سوم کرونا به اوج خود نزدیک شده است.

آمارهای ثبت شده نزد وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که در یک شبانه روز گذشته نزدیک به یک هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.