غزنی

ناامنی‌ها در غزنی؛ 5 جنگ‌جوی طالبان به شمول 2 عضو پاکستانی این گروه در مرکز این ولایت کشته ‌شدند

neshananews

05 September 2020

وزارت دفاع ملی از دفع حملۀ تهاجمی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در ولایت غزنی خبر می‌دهند. در این دفع حمله پنج جنگ‌جوی طالبان به شمول دو عضو پاکستانی این گروه کشته شده و هفت جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌یی تصریح می‌کند که جنگ‌جویان گروه طالبان دیروز (جمعه، چهاردهم سنبله) بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در ساحۀ «ارزوخورد» از مربوطات مرکز ولایت غزنی حمله کردند. خبرنامه می‌افزاید که در دفع این حملۀ تهاجمی طالبان از سوی نیروهای امنیتی پنج جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌ و هفت عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند. دو عضو پاکستانی گروه طالبان از گروه «ملا ثابت و ارشاد» نیز شامل کشته شده‌گان هستند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع ملی، در این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی و مردم ملکی آسیبی نرسیده است. ولایت غزنی از ولایات‌های مرکزی کشور است که در حال حاضر به شدت ناامن می‌باشد.

باشنده‌گان این ولایت از آن چه بی‌کفایتی مقام‌های محلی غزنی عنوان می‌کنند از چهار روز به این‌سو دست به اعتراض زده و خیمۀ تحصن بر پا کرده‌اند. امروز، چهارمین روز این اعتراض‌های مدنی در غزنی است. معترضان شاهراه کابل – قندهار را مسدود کرده‌اند.

نصیراحمد، فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی در برگۀ فیسبوکش نوشته است: «شورای ولایتی غزنی و مردم شریف غزنی خواست برحق‌شان مبنی بر تبدیلی شخص اول ولایت (والی)، توریالی هادی قوماندان لوا، ریس امنیت ملی ولایت غزنی و بازپرسی از عملکرد گذشتۀشان در غزنی؛ هستند.» حکومت مرکزی تاکنون در مورد این اعتراض‌های مردمی واکنشی نشان نداده است، اما دفتر والی غزنی می‌گوید که با بزرگان این معترضان نشستی داشته و خواست‌های‌شان را شنیده‌ است.