غنی برادر

نادر نادری: در مراحل بعدی مذاکرات صلح میانجی حضور نخواهد داشت

neshananews

17 September 2020

نادر نادری، سخنگوی هیأت مذاکره‌کنندۀ صلح دولت افغانستان با طالبان می‌گوید که هیأت‌های مذاکراتی توافق کرده‌اند که گفت‌وگوهای بعدی صلح بدون میانجی‌گری خارجی به پیش برده خواهند شد.

آقای نادری بامداد امروز (پنج‌شنبه، 27 سنبله) با ارسال پیام صوتی به رسانه‌ها می‌گوید که هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در جریان نشست‌های مقدماتی توافق کرده‌اند که در مراحل بعدی گفت‌وگوهای مستقیم صلح، طرف سومی حضور نخواهد داشت.

آقای نادری می‌افزاید که نشست‌ نماینده‌گان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان تاکنون به نهایی‌سازی کارشیوۀ مذاکرات صلح متمرکز است. به سخن او، آجندانی مذاکرات به زودی به بحث گرفته خواهد شد.

این در حالی است که مذاکرات مستقیم صلح میان دولت و گروه طالبان پس از دو سال رأی‌زنی و میانجی‌گری زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا در امور صلح افغانستان آغاز شده است. وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در مراسم گشایش گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان طالبان و دولت افغانستان (شنبه، 22 سنبله) یادآوری کرده است که ایالات متحده در پی تحمیل دیدگاه خود بر طرف‌های مذاکره نیست، نماینده‌گان این کشور از مذاکرات بین‌الافغانی نظارت خواهند کرد.