taliban

نبرد در جوزجان؛ در هفتۀ روان 43 جنگ‌جو و 4 فرمانده قطعۀ سرخ طالبان کشته‌ شده‌اند

مسوولان محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در جریان هفتۀ روان در سه نبرد جداگانه در این ولایت چهار فرمانده قطعۀ سرخ طالبان با 43 جنگ‌جوی دیگر این گروه کشته شده‌اند. به گفتۀ آنان شیخ غلام، حمزه، ملا مجید و ملا عثمان چهار فرمانده کلیدی قطعۀ سرخ طالبان بودند که در حمله‌های هوایی و زمینی نیروی امنیتی در ولسوالی‌های قرقین و خم‌آب کشته شده‌اند.

عبدالمعروف آذر، سخنگوی والی جوزجان امروز (چهارشنبه، یازدهم سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این فرماندهان و جنگ‌جویان طالبان در نتیجۀ حمله‌های تهاجمی این گروه بر پاسگاه‌های امنیتی از پای درآمده‌اند. آقای آذر می‌افزاید در هفتۀ روان افزون بر کشته شدن چهار فرمانده کلیدی طالبان، 43 جنگ‌جوی دیگر این گروه نیز کشته شده و 44 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

سخنگوی والی جوزجان خاطرنشان می‌سازد که در جریان نبردهای هفتۀ روان مقداری از سلاح و مهمات جنگی گروه طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

این در حالی است بر اساس گزارش مسوولان محلی ولایت جوزجان در هفتۀ گذشته شش نیروی امنیتی در نبردهای جداگانه در این ولایت جان باخته و شش تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند. این درگیری‌ها بیش‌تر در مربوطات ولسوالی‌های قرقین و خم‌آب اتفاق افتاده است. ولسوالی‌هایی که دو سال زیر حاکمیت گروه طالبان قرار داشت، اما سه ماه پیش در عملیات مشترک نیروهای امنیتی از وجود مخالفان مسلح دولت پاک‌سازی شدند.