هلمند

نبرد میان نظامیان دولت و جنگ‌جویان طالبان در هلمند وارد هشتمین روز شد

neshananews

17 October 2020

مسوولان محلی در ولایت هلمند تأیید می‌کنند که درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی‌های نادعلی و باباجی این ولایت هنوز هم ادامه دارد. این درگیری وارد هشتمین روز شده است.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند امروز (شنبه، 26 میزان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که یک عملیات گستردۀ تصفیه‌یی از سوی نیروهای امنیتی در این دو ولسوالی راه‌اندازی شده است. آقای زواک می‌افزاید که در ولسوالی‌های نادعلی و باباجی تحرکات طالبان ادامه دارد، اما در شاهراه‌های نمبر یک و 601 ولایت هلمند، این تحرکات دفع شده است.

سخنگوی والی هلمند خاطرنشان می‌سازد که جاسازی ماین‌های کنار جاده‌یی و تخریب پل و پلچک‌ها از سوی طالبان مانع اصلی پیشرفت عملیات تصفیه‌یی نیروهای امنیتی در این ولایت بوده است.

گفتنی است که طالبان هشت روز پیش (جمعه، هژدهم میزان) یک عملیات بزرگ تهاجمی را برای تصرف شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند به راه انداختند. حملۀ طالبان بر شهر لشکرگاه سبب شد هزاران خانواده از این شهر آواره شوند و تأسیسات عامه نیز به شکل گسترده‌یی تخریب شود. نیروهای نظامی این حملۀ طالبان از عقب زده است. این حمله از سوی دولت افغانستان، سفارت امریکا، کانادا و بریتانیا در کابل و شماری از سازمان‌های بین‌المللی به شمول یوناما محکوم شده است.