دایکندی

نتیجۀ رای‌زنی باشنده‌گان محل با طالبان؛ گروگان‌های دایکندی آزاد می‌شوند

neshananews

21 June 2020

مسوولان محلی ولایت دایکندی از نتیجۀ مثبت رای‌زنی‌های بزرگان محل با طالبان خبر می‌دهند و می‌گویند که این گروه حاضر شده‌اند که همۀ گروگان‌های شش روز پیش را آزاد کنند.

محمدعلی ارزگانی، معاون والی دایکندی امروز (یک‌شنبه، اول جوزا) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که بر اساس گفته‌های بزرگان محل، گروه طالبان توافق کرده‌اند که همۀ گروگان‌ها آزاد می‌شوند. معاون والی دایکندی می‌افزاید که یک هیأت دولتی برای سرشماری گروگان‌ها در ولسوالی کجران توظیف شده است. به گفتۀ او، تاکنون در ساحه‌یی که نیروهای دولتی مستقر هستند، ۲۶ نفر از گروگان‌ها که بیش‌تر آنان زنان و کودکان هستند، رسیده‌اند. شماری از این گروگان‌ها هنوز هم نزد گروه طالبان هستند.

آقای ارزگانی روز گذشته در صحبت با خبرگزاری نشانه گفته بود که طالبان ۵۳ فرد ملکی به شمول زنان و کودکان را در دایکندی گروگان گرفته‌اند. اکنون اما می‌افزاید که شمار گروگان‌ها به ۶۴ تن افزایش یافته است. او همچنان در مورد شمار موترهایی که توسط طالبان توقف داده شده است، می‌گوید که در چند روز گذشته ۲۴ موتر از سوی این گروه، توقف داده شده است.

این درحالی است که طالبان به دلیل فرار یک دختر با یک پسر جوان از ولسوالی چهارچینوی ارزگان و عبور آنان از مربوطات ولایت دایکندی این افراد ملکی را گروگان گرفته بودند. آنان در بدل رهایی این گروگان‌ها، خواهان تسلیم دهی این دو جوان فراری شده بودند. اکنون اما پس از پنج روز رای‌زنی‌ها گروه طالبان شماری از این گروگان‌ها را آزاد کرده‌اند. تاکنون اما از سرنوشت این دو جوان فراری خبری نیست.