کمک ترکیه

نزدیک به ۷۰۰ خانوادۀ نیازمند در هرات به پیشواز از هفتۀ هلال‌احمر کمک‌های غذایی دریافت کردند

عاطفه غفوری

12 October 2020

در آستانۀ فرا رسیدن هفتۀ «هلال‌احمر» مسوولان دفتر ساحه‌یی سازمان هلال‌احمر در ولایت هرات برای ۶۶۸ خانوادۀ نیازمند بسته‌های مواد غذایی توزیع کرده‌اند.

مسوولان سازمان هلال‌احمر در حوزۀ غرب می‌گویند که این کمک‌ها از سوی مردم ترکیه به خانواده‌های نیازمند در هرات توزیع می‌شود. بسته‌های مواد غذایی شامل، برنج، روغن، شکر، نمک و دیگر مواد غذایی اولیه می‌باشد.

احمدالله افضلی، رییس دفتر ساحه‌یی سازمان هلال‌احمر در حوزه غرب کشور امروز (دوشنبه، ۲۱ میزان) می‌گوید که زنان بدون ‌سرپرست، معلولان، ناشنوایان و خانواده‌های نیازمند از این کمک‌ها بهره‌مند خواهند شد. او همچنان از توزیع بسته‌های بهداشتی برای پیش‌گیری از انتقال ویروس کرونا به این افراد خبر می‌دهد.

اما نیازمندانی که این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند، می‌گویند که این کمک‌ها تنها برای مدتی نیازهای اولیه خانواده‌های‌شان را برطرف خواهد ساخت. عبدالطیف، یکی از این افراد تأکید می‌ورزد که باید برای ریشه‌کن‌سازی کامل فقر در میان این خانواده‌ها، فرصت‌های کاری لازم در اختیار آنان قرار گیرد. خانواده‌های نیازمندان در هرات همچنان خواهان ادامۀ اینک کمک‌های بشردوستانه هستند.

با این حال، مونسه حسن‌زاده، معاون والی هرات می‌گوید که این کمک‌ها ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود که نیازمندان حاضر در هرات از سوی دولت نیز حمایت شوند. بر اساس تقویم کشور، هفتۀ آخر میزان به عنوان هفتۀ هلال احمر یا «سره‌میاشت» در کشور بزرگ‌داشت می‌شود.

بزرگ‌داشت از مسوولان و کارمندان نهادی که در راستای کمک به نیازمندان و رسیده‌گی به آسیب‌دیده‌گان رویدادهای طبیعی و قربانیان جنگ در کشور فعالیت می‌کنند.