Canadian Ambassador to Afghanistan Deborah Lyons at the Canadian Embassy in Kabul. Photograph by Joel van Houdt/Getty Images

نمایندۀ ویژۀ ملل متحد به طالبان: گفت‌وگوهای صلح را اولویت دهید

neshananews

06 July 2021

دفتر معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) اعلام کرده که دیبورا لیونز، رییس این نهاد و نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان با هیأت مذاکراتی گروه طالبان در قطر دیدار کرده است.

یوناما در خبرنامه‌یی می‌نویسد که این دیدار پس از چاشت دیروز (دوشنبه، چهاردهم سرطان) در دوحه، پایتخت قطر صورت گرفته است. خبرنامه می‌افزاید که دو جانب روی عوامل افزایش خشونت‌ها در افغانستان و ضرورت از سرگیری و تسریع گفت‌وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان گفت‌وگو کرده‌اند.

به نقل از این خبرنامه، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان از هیأت مذاکراتی گروه طالبان خواسته که گفت‌وگوهای صلح را اولویت دهند. به باور این نهاد، گفت‌وگوهای صلح یگانه راه پایان جنگ در افغانستان است.

این در حالی است که اخیراً طالبان خشونت‌ها را در سطح کشور افزایش داده‌اند. در جریان دو ماه گذشته که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز شده است، طالبان به تصرف ساحات بیش‌تری در کشور تمرکز کرده‌اند.