ارگ

نمایندۀ ویژۀ چین: صلح در افغانستان باید به برقراری صلح در منطقه بینجامد

neshananews

22 September 2020

لیو ژیان، نمایندۀ ویژۀ چین در امور افغانستان می‌گوید که کشورش انتظار دارد که صلح در افغانستان باید به برقراری صلح در منطقه بینجامد.

آقای ژیان این مطلب را امروز (سه‌شنبه، اول میزان) در دیدار با محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور ابراز کرده است. ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که نمایندۀ ویژۀ چین در امور افغانستان تصریح می‌کند که او به هدف دانستن آخرین تحولات در روند صلح افغانستان به کابل آمده است. در این خبرنامه به نقل از آقای ژیان آمده است: «گفت‌وگوهای جاری در قطر باید به ثبات در افغانستان و منطقه بینجامد.»

به نقل از این خبرنامه، آقای ژیان حمایت همه‌جانبۀ جمهوری خلق چین را از روند صلح افغانستان اعلام کرده و یادآوری کرده است که کشورش در پی تقویت همکاری‌های اقتصادی با افغانستان است که تنها پس از برقراری صلح در این کشور، امکان‌پذیر خواهد بود.

این در حالی است که نمایندۀ ویژۀ چین در امور افغانستان پیش از آمدنش به کابل با ملاعبدالغنی برادر، معاون رهبر گروه طالبان در قطر دیدار و گفت‌وگو کرده است.

حکومت افغانستان نقش چین را به دلیل ارتباط نزدیک این کشور با پاکستان که حامی سرسخت گروه طالبان خوانده می‌شود، در روند صلح کشور اثرگذار می‌داند.