کانکور

نمرات شرکت‌کننده‌گان کانکور هرات بازبینی و اصلاح می‌شود

neshananews

27 September 2020

یک روز پس از اعتراض صدها شرکت‌کنندۀ کانکور نسبت به نتایج این آزمون در هرات، دانشگاه هرات می‌گوید که نتایج این افراد بازبینی و در صورت نیاز، اصلاح خواهد شد.

گلاب‌الدین اخپلواک، آمر ارتباطات و آگاهی عامۀ دانشگاه هرات امروز (یک‌شنبه، ششم میزان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این تصمیم پس از پیگیری‌ ادارۀ محلی هرات و مسوولان دانشگاه این ولایت از سوی کمیتۀ ملی امتحانات روی دست گرفته شده است. آقای اخپلواک می‌افزاید که قرار است نتایج نمرات بازبینی شدۀ این افراد امروز از طریق وبسایت کمیتۀ ملی امتحانات نشر شود.

این در حالی است که روز گذشته حدود سه هزار شرکت‌کنندۀ آزمون کانکور در هرات از بی‌عدالتی در اعلام نتایج این آزمون از سوی کمیتۀ ملی امتحانات اعتراض کردند. معترضان تأکید دارند که نمرات اعلان شده از سوی وزارت تحصیلات عالی از دقت لازم برخوردار نبود و باید این نمرات بازنگری شود. بر اساس ادعای این افراد، هیچ شرکت‌کنندۀ روز اول این آزمون، موفق نشده‌ است که بیش از ۲۰۰ نمره کسب کند.

آزمون کانکور امسال (1399) در هرات برای سه روز پیاپی برگزار شد. حالا باید دیده شود که اصلاح نمرات این افراد می‌تواند قناعت آنان را حاصل کند و یا خیر.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در آزمون کانکور امسال از 34 ولایت کشور حدود 210 هزار نفر شرکت کرده‌اند. در این میان حدود ۱۳ هزار داوطلب از ولایت هرات هستند. بیش از ۵۵ درصد شرکت‌کننده‌گان کانکور در هرات را دختران تشکیل می‌دهند.