شاهراه بغلان

نُه جنگ‌جوی طالبان در بغلان کشته شدند

neshananews

07 July 2020

مسوولان امنیتی ولایت بغلان می‌گویند که در عملیات هوایی و زمینی نیروهای مشترک امنیتی در این ولایت نُه جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و شش تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

احمد جاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که بامداد امروز (سه‌شنبه، هفدهم سرطان) جنگ‌جویان گروه طالبان قصد بسته کردن  شاهراه پلخمری – سمنگان را داشتند که با واکنش جدی و حملات هوایی و زمینی نیروهای مشترک امنیتی روبه‌رو شدند. به گفتۀ او، در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف نُه تن از جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شده و شش تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. آقای بشارت می‌افزاید که قاری جمعه‌گل مشهور به متقی، مسوول انفجارهای طالبان در ولایت بغلان نیز در میان کشته شده‌گان این درگیری می‌باشد.

سخنگوی پولیس ولایت بغلان خاطرنشان می‌سازد که با عقب زدن این حمله، یک میل سلاح ۸۲ و پیکر شماری از جنگ‌جویان گروه طالبان در ساحه باقی مانده است و مسیر شاهراه به روی ترافیک باز شده است.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با رد این ادعا می‌گوید که جنگ‌جویان این گروه تنها به قصد تلاشی مسافران در شاهراه عمومی بغلان – سمنگان رفته بودند و قصد بسته کردن شاهراه را نداشتند. آقای مجاهد می‌افزاید که در این درگیری هیچ تلفاتی به جنگ‌جویان گروه طالبان وارد نشده است.

شاهراه بغلان- سمنگان یکی از ناآرم‌ترین شاهراه‌های شمال کشور است. گروه طالبان هر از گاهی در این مسیر ایست‌های بازرسی افراز می‌کنند و بر کاروان‌های نیروهای امنیتی حمله‌ور می‌شوند.