دفتر نی خلوتگر

نی: امنیت خبرنگاران در اولویت کاری نهادهای امنیتی قرار گیرد

neshananews

06 May 2021

نی یا نهاد حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان در واکنش به کشته شدن نعمت روان، گردانندۀ پیشین برنامه‌های تلویزیونی می‌گوید که این رویداد «زنگ خطر» تازه‌یی برای رسانه‌ها است.

مجیب خلوت‌گر، رییس اجرایی دفتر نی امروز (پنج‌شنبه، شانزدهم ثور) می‌گوید که حمله بالای آقای روان در ادامۀ حمله‌های هدف‌مند بالای خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی صورت گرفته است.

آقای خلوت‌گر می‌افزاید که این حمله زنگ خطر دیگری برای رسانه‌های کشور تلقی می‌شود. او از نهادهای امنیتی کشور می‌خواهد که تأمین امنیت خبرنگاران را در اولویت کاری خود قرار دهند.

گفتنی است که نعمت روان، آمر بخش رسانه‌های وزارت مالیه و گردانندۀ پیشین تلویزیون خصوصی طلوع نیوز پس از چاشت امروز در یک حملۀ مسلحانه در ولایت قندهار کشته شده است. وزارت مالیه اعلام کرده که آقای روان برای طی مراحل اسناد خود به قندهار رفته بود.

فرد و یا گروهی تاکنون این حمله را برعهده نگرفته است. نهادهای امنیتی کشور اما طالبان را عامل ترورهای هدف‌مند در کشور عنوان می‌کنند.

نعمت روان در حالی در ولایت قندهار ترور شده است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان دیروز به رسانه‌ها و خبرنگاران از آن چه عدم رعایت بی‌طرفی در پوشش رویدادهای خبری عنوان می‌کرد، هشدار داده است.