شاروالی-هرات

هشدار شهرداری هرات: با گران‌فروشان و احتکارکننده‌گان برخورد قانونی می‌شود

عاطفه غفوری

14 April 2020

شهرداری هرات پس از افزایش نرخ مواد اولیه و احتکار مواد غذایی از سوی شماری از بازرگانان در این ولایت، هشدار داده است که با گران‌فروشان و احتکارکننده‌گان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

عبدالسمیع وفا، رییس حکومت‌داری شهری می‌گوید که امروز (سه‌شنبه، ۲۶حمل) در نخستین روز نظارت از بازار، جواز فعالیت بیش از ده دکان را باطل کرده است. آقای وفا می‌افزاید که شهرداری هرات شماری از خبازی‌های شهر را نیز به دلیل عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی، مسدود کرده است.

شهرداری هرات به دکانداران و بازرگانان این ولایت هشدار داده است، در صورتی که آنان مواد اولیه مورد نیاز مردم را احتکار و یا بالاتر از نرخ تعیین شده به فروش برسانند، از ادامۀ فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

این در حالی است که با گسترش ویروس کرونا و وضع قیود روزگردی در هرات، نرخ مواد اولیه در بازارهای این ولایت افزایش یافته است. باشنده‌گان هرات با ابراز نگرانی از این وضعیت، می‌گویند که قدرت خرید آنان کاهش یافته و در صورت ادامۀ قیود روزگردی، احتمال دارد که گرسنه‌گی بیش از ویروس کرونا برای آنان زیان‌آفرین باشد. قیود روزگردی در ولایت هرات وارد سومین هفته شده است.