شهیدانی

والی بامیان: یک عضو پیشین مجلس نماینده‌گان در این ولایت به گروه طالبان پیوسته است

neshananews

13 October 2020

سید انور رحمتی، والی بامیان می‌گوید که عبدالرحمان شهیدانی، نمایندۀ پیشین مردم بامیان در مجلس نماینده‌گان به گروه طالبان پیوسته است.

بر اساس مکتوبی که امروز (سه‌شنبه، 22 میزان) در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، والی بامیان از پیوستن آقای شهیدانی به ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی اطلاع داده است. والی بامیان در این مکتوب نوشته است که عبدالرحمان شهیدانی، نمایندۀ پیشین مردم بامیان در مجلس نماینده‌گان کشور به گروه طالبان پیوسته و اخیراً به همین منظور به قطر سفر کرده است.

در این مکتوب آمده است که معلومات مقام ولایت بامیان در این مورد تاکنون تکمیل نشده است. والی بامیان اما از نهادهای امنیتی می‌خواهد که قضیه را پیگیری کنند.

عبدالرحمان شهیدانی، عضو پیشین مجلس نماینده‌گان اما ادعای پیوستن‌اش به گروه طالبان را رد کرده است. او در صحبت با رسانه‌ها می‌گوید که برای تداوی به شهر «دوبی» امارات متحدۀ عرب رفته است.

عبدالرحمان شهیدانی، عضو پیشین مجلس نماینده‌گان در انتخابات سال گذشته از آن‌چه داشتن افراد مسلح غیرمسوول عنوان می‌شد، به فهرست نامزدان انتخابات پارلمانی راه نیافت. او در چندین مورد به زورگویی و قانون‌شکنی در بامیان متهم شده است.