نقیب الله فایق

وزارت داخله برای داوطلبان در بلخ جنگ‌افزار توزیع می‌کند

neshananews

23 June 2021

پس از گسترش جنگ در شمال به ویژه در ولایت بلخ و سقوط شماری از ولسوالی‌های این ولایت به دست جنگ‌جویان طالبان، وزارت امور داخلۀ کشور تصمیم گرفته است برای افراد داوطلب در بلخ تجهیزات نظامی و جنگ‌افزار توزیع کند.

نقیب‌الله فایق، معین استراتژی و پالیسی وزارت امور داخله دیشب (سه‌شنبه، اول سرطان) در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ گفته است که این وزارت تلاش دارد مردم را در برابر طالبان در شمال و شمال‌شرق کشور بسیج سازد.

آقای فایق می‌افزاید که وزارت امور داخله جنگ‌افزار، تجهیزات نظامی و یک مقدار معاش نیز برای داوطلبانی که در برابر طالبان می‌جنگند، خواهد داد. معین استراتژی و پالیسی وزارت داخله تأکید می‌کند که همۀ امکانات جنگی و نظامی برای باز‌پس‌گیری مناطق از دست‌رفته وجود دارد. آقای فایق اضافه می‌کند، به هر مقدار جنگ‌افزار نیاز باشد، در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

معین استراتژی و پالیسی وزارت امور داخله توضیح می‌دهد که این امکانات در همۀ ولایت‌های کشور به ‌ویژه در شمال و شمال‌شرق در اختیار نیروهای خیزش‌های مردمی قرار می‌گیرد. به سخن آقای فایق، عملیات بازپس‌گیری مناطق از دست‌رفته نیز به زودی آغاز می‌شود. او با ابراز این مطلب بیان می‌کند که وزارت داخلۀ کشور آمادۀ فراهم‌سازی همۀ تجهیزات و امکانات جنگی است.

وزارت امور داخله در حالی از تجهیز داوطلبان در بلخ با جنگ‌افزارها خبر می‌دهد که دیروز عطامحمد نور، والی پیشین بلخ نیز وارد این ولایت شده است. آقای نور مدتی در بیرون از کشور به سر می‌برد، اما ظاهراً برای مقابله با طالبان وارد بلخ شده است.

این در حالی‌ است که طالبان در این اواخر میزان حمله‌های تهاجمی را به منظور تصرف ولسوالی‌های شمال افزایش داده است. از ده روز به این‌سو شاهراه بلخ – جوزجان زیر تصرف جنگ‌جویان طالبان قرار دارد. این شاهراه بدون مقاومت و درگیری به تصرف طالبان درآمده است.