وزارت داخله: حملۀ دیروز کابل به حملات شبکه حقانی شباهت دارد

neshananews

10 September 2020

وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که انفجار روز گذشته در کابل به حملات شبکۀ حقانی شباهت دارد و بررسی‌ها برای چگونه‌گی انجام این حمله آغاز شده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز (پنجشنبه۲۰ سنبله) در گفتگو با خبرگزاری نشانه گفت که در حملۀ روز گذشته در کابل، موادی به کار گرفته شده است که  در حملات تروریستی شبکۀ حقانی از آن کار گرفته می‌شد.

آقای آرین، می‌افزاید که حملۀ انفجاری کابل که دیروز درچهارراهی تایمنی از مربوطات حوزۀ چهارم امنیتی پولیس  به وقوع پیوست به حملات تروریستی شبکۀ حقانی شباهت کامل دارد.

وی خاطر نشان کرد که بررسی‌های پولیس برای مشخص شدن چگونه‌گی وقوع این رویداد  آغاز شده است.

سخنگوی وزارت داخله همچنان به افزایش آمار تلفات ناشی از این حملۀ تروریستی پرداخته؛ افزود که قربانیان این حمله به ۱۰ کشته و ۴۰ زخمی افزایش یافته‌اند. به گفتۀ او اکثر قربانیان این حمله را غیر نظامیان تشکیل داده است.

گفتنی است که حوالی صبح روز گذشته کاروان موترهای معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان، در منطقۀ تایمنی کابل هدف حمله قرار گرفت.

طالبان دست داشتن در این حملۀ تروریستی را رد کرده و علاوه بر آن اکثر مقام‌های حکومت و سیاسیون افغانستان، زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص امریکا در امور صلح آن‌را کار مخربین روند صلح خواند.