وزارت-داخله؛-در-قراردادهای-این-وزارت-فساد-وجود-دارد-

وزارت داخله: در جریان ماه رمضان 250 غیرنظامی در حمله‌های طالبان کشته شده‌اند

neshananews

11 May 2021

مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که در جریان ماه رمضان دست‌کم 250 غیرنظامی در نتیجۀ حمله‌های مسلحانه و انفجارهای گروه طالبان در کشور کشته شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز (سه‌شنبه، 21 ثور) می‌گوید که این غیرنظامیان در حمله‌های مسلحانه، انفجار ماین و انفجار موترهای بمب‌گذاری شدۀ طالبان در کشور کشته شده‌اند. آقای آرین می‌افزاید که همچنان دست‌کم 500 غیرنظامی دیگری در این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله خاطرنشان می‌سازد که این گروه در جریان یک ماه گذشته دست‌کم پانزده حملۀ انتحاری و بیش از 200 حملۀ انفجاری انجام داده‌اند. او حمله‌های مرگ‌بار انفجاری در کابل و لوگر که دانش‌آموزان مکتب را هدف قرار داده است را نیز به گروه طالبان نسبت می‌دهد. طالبان اما این آمار را نمی‌پذیرند و همچنان از دست داشتن در حملۀ لوگر انکار می‌کنند.

این آمار در حالی از سوی وزارت امور داخله همه‌گانی شده است که اوایل هفتۀ روان یک حملۀ مرگ‌بار تروریستی دانش‌آموزان دختر مکتبی را در غرب کابل هدف قرار داد. دست‌کم 85 تن در این حمله جان باختند و بیش از 150 تن دیگری زخم برداشتند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد این حمله را جنایت ضد بشری توصیف کرده و خواهان پیگرد کسانی شده است که در راه‌اندازی، تسهیل و حمایت از این حمله نقش داشته‌اند.