وزارت داخله: در 24 ساعت گذشته 24 جنگ‌جوی طالبان در ضد حملۀ نیروهای امنیتی کشته شدند

neshananews

28 June 2020

وزارت امور داخله اعلام کرده است که طالبان در 24 ساعت گذشته بالای ولایت‌های غور، پکتیا، بلخ، لوگر، ارزگان، بادغیس و هلمند حمله کرده‌اند. مسوولان این وزارت می‌گویند که 24 جنگ‌جوی این گروه در اقدامات ضد حملۀ نیروهای امنیتی در ولایت‌های غور و پکتیا کشته شده و 15 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

وزارت امور داخله با نشر یک خبرنامه‌ تصریح می‌کند که شب گذشته (شنبه، هفتم سرطان)، جنگ‌جویان طالبان از چندین استقامت بر ولسوالی «ساغر» در ولایت غور حمله‌ کردند، اما درگیری‌ها در نتیجۀ ضد حملۀ نیروهای امنیتی با شکست این جنگ‌جویان پایان یافت. خبرنامۀ وزارت امور داخله می‌افزاید که در نتیجۀ این درگیری ۱۴ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و ۱۵ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

مسوولان وزارت امور داخله خاطرنشان می‌سازند که در این درگیری ‌ سه سرباز پولیس محلی نیز کشته و سه سرباز دیگر آنان زخمی شده‌اند.

همزمان با این، طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز (یک‌شنبه، هشتم سرطان) در توییتی نوشته است که در ۲۴ ساعت گذشته حملۀ تهاجمی طالبان در ولسوالی «دندپتان» پکتیا با کشته شدن ۱۰ جنگ‌جوی گروه طالبان عقب زده شده است. او می‌افزاید که حمله‌های جنگ‌جویان طالبان در ولایت‌های بلخ، لوگر، غور، ارزگان، بادغیس و هلمند بدون تلفات به نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

سخنگوی وزارت امور داخله تأکید می‌کند که این گروه حمله‌های تهاجمی‌شان را در برابر مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی افزایش داده‌اند. این درحالی است که قرار است مذاکرات مستقیم دولت با طالبان تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد. مذاکراتی که سرنوشت ادامۀ و یا پایان جنگ را مشخص خواهد کرد.