وزارت داخله: در 24 ساعت گذشته 29 جنگ‌جوی طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی کشته شدند

neshananews

01 July 2020

وزارت امور داخله اعلام کرده است که در یک شبانه‌روز گذشته ۲۹ جنگ‌جوی گروه طالبان در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در چهار ولایت کشور کشته شده‌اند. در این میان، «ملا عیاض» معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی معروف ولایت قندهار نیز شامل است.

وزارت امور داخله امروز (چهارشنبه، یازدهم سرطان) با نشر خبرنامه‌یی تصریح می‌کند که در جریان 24 ساعت گذشته جنگ‌جویان طالبان در مربوطات ولایت‌های خوست، قندهار، زابل و فاریاب بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حملات تهاجمی را سازماندهی کردند که در نتیجۀ درگیری میان دو طرف، به ‌شمول «ملاعیاض» معاون ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی معروف ولایت قندهار، ۲۹ جنگ‌جوی این گروه کشته شده و ۱۵ جنگ‌جوی دیگر آنان زخمی شده‌اند.

این درگیری‌ها در مربوطات ولسوالی موسا‌خیل ولایت خوست، ولسوالی معروف ولایت قندهار، ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و حومه‌های شهر قلات، مرکز ولایت زابل به وقوع پیوسته‌ است. وزارت داخله می‌افزاید که در نتیجۀ این درگیری‌ها مقداری از سلاح و مهمات جنگی و چندین عراده موتر طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

حملات تهاجمی گروه طالبان بر مواضع نیروهای امنیتی کشور در حالی شدت گرفته است که حکومت از آغاز احتمالی مذاکرات بین‌الافغانی در ماه آیندۀ میلادی خبر می‌دهد. هرچند حکومت قبلاً نیز برای آغاز این مذاکرات اعلام آماده‌گی کرده است، اما گروه طالبان می‌گویند تا زمانی که پنج هزار زندانی این گروه از زندان‌های دولت افغانستان آزاد نشوند، با هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت روی یک میز نخواهند نشست.

از سویی هم، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان برای جلب حمایت کشورهای دخیل در روند صلح دور تازه‌یی از سفرهایش را به کشورهای قطر، پاکستان و اوزبیکستان آغاز کرده است.